-

Kom nyss upp ur ett skönt och varmt bad, ska nu plugga lite och förbereda mig inför terminsuppspelet på onsdag. Vi snackade om feminism och sånt idag på historian och då insåg jag en sak, jag vill inta ha det så där som alla feminister vill ha det. Jag vill ha en initiativtagande man som beskyddar mig, sen kan jag ta disken, no problem. Visst jag ska göra karriär och följa mina drömmar, men när jag förväntas att typ dricka öl och inte raka benen bara för att samhället ska bli mer kvinnovänligt då jävlar blir jag förbannad. Vad är det för fel på att ha söta kjolar och lukta gott lixom? Om man tar bort kvinnors vapen (smink, kläder, spa etc) så blir samhället ju mer mansdominerat istället? Då kommer ju ALLA vara män? Nu ska jag gå och måla naglarna så de så! Puss <3

Kommentarer
Postat av: MoaToa

iihh, men det är ju just det! Jag skulle inte kunna leva om jag inte fick ha fina kläder/smika mig osv(vara allmänt "tjejig"). Det är ju själva bemötandet jag stör mig på. Att en tjej i vårt samhälle inte kan vara snygg OCH smart. Är man hemmafru, så blir det en stämpel. Är man feminist så får man en annan stämpel osv.

Bilden som skapas är så ensidig. Inte för att den sidan är absolut dålig...men den är skev och aldrig 100 procentig.

Samma gäller män. Vissa säger att alla män är svin. visst, många är det, men bara för att det är en ensidig bild av ett dåligt beteende, så är det ju inte manligt beteende. (det finns många sviniga kvinnor liksom??).



hehe sorry för längsta kommentaren Yo! xD

2010-11-30 @ 14:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0